En annorlunda reseblogg

Jag andas för att jag reser och skriver

Själv är inte ensam

Publicerad 2015-09-06 09:38:13 i Allmänt, resa, skriva,

Kan vi ta diskussionen om att resa själv. Det heter så. Inte ensam.
 
 
Även när jag har rest själv har jag aldrig känt mig ensam.
 
 
Eftersom man har andra personer runt omkring sig hela tiden. Vissa äter man bara frukost vid samma bord som, andra vandrar man Inka-leden med. Vissa sover man i samma rum som i några nätter, medan andra skriver man till varje vecka på facebook efter att man har kommit hem.
 
 
 
Att resa själv är självvalt. Att känna sig ensam är det inte.
 
 
Det tråkigaste är också att jag har märkt att killar reser själva, medan alla utropar "reser du ensam!" till mig.
Jag vet att jag också säger fel ibland. Men kan vi inte gemensamt försöka ändra sättet att se på oss tjejer.
Vi är inte ensamma, rädda harar som äntligen tagit oss ut ur grottan. Vi är självständiga äventyrare som är modiga nog att ge oss ut i världen själva, även utan snopp.
 
Salar de Uyuni, Bolivia
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emiza

Publicerad 2015-09-06 14:44:52

fin bild

Svar: Tack Emma!
Sandra B.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra B.

Jag satsar på 50 länder innan jag är 30. Och jag vill ha sett alla länder innan jag dör. Däremellan vill jag skapa så många nya minnen jag kan. Och här delar jag med mig av några. Länder hittills: 29 Senaste nya landet: Australien Alla besökta länder: Australien, Jamaica, Kuba, Frankrike, Tyskland, Grekland, Rumänien, Malta, Tjeckien, England, Spanien, Portugal, Marocko, Bolivia, Argentina, Paraguay, Uruguay, Brasilien, Chile, Peru, Sydkorea, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Montenegro, Italien, Israel, Kroatien.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela