En annorlunda reseblogg

Jag andas för att jag reser och skriver

Du tar de bästa besluten för dig

Publicerad 2015-09-14 13:03:00 i Allmänt, skriva,

Nu är vi inne på magkänsla igen. När man väl andats djupt och tagit ett beslut: våga gå hela vägen!
Fega inte ur.
Det är klart att du kan ändra ditt beslut.
 
Stanna hemma istället för att resa.
 
Men.
 
Om du tar ett beslut som du sen ändrar på, ska du inte ändra det för att du inte vågar.
Det är ingen godkänd ursäkt. För om du kan och du vill så borde det vara större än feghet.
Våga säga till dig själv högt:
"nu är jag feg". (Obs! Bara om du säger det med kärlek!)
 
Gå tillbaka till varför du vill ändra ditt liv. Se på filmer som inspirerar dig, youtubeklipp, läs boken med karaktären du skulle vilja vara.
Ändra inspirationen till mod.
Du behöver inte känna dig som superman, bara ha nog med mod för den sekund det tar att trycka på "köp biljett"-knappen.
Eller nog med mod för de minutrarna det tar att packa en väska och flytta in hos din syster.
Eller nog med mod för den sekunden du öppnar chefens dörr och säger "Jag vill säga upp mig".
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra B.

Jag satsar på 50 länder innan jag är 30. Och jag vill ha sett alla länder innan jag dör. Däremellan vill jag skapa så många nya minnen jag kan. Och här delar jag med mig av några. Länder hittills: 29 Senaste nya landet: Australien Alla besökta länder: Australien, Jamaica, Kuba, Frankrike, Tyskland, Grekland, Rumänien, Malta, Tjeckien, England, Spanien, Portugal, Marocko, Bolivia, Argentina, Paraguay, Uruguay, Brasilien, Chile, Peru, Sydkorea, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Montenegro, Italien, Israel, Kroatien.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela