En annorlunda reseblogg

Jag andas för att jag reser och skriver

Pinsamt eller?

Publicerad 2015-10-24 06:27:11 i Allmänt, resa,

Jag vet inte om det här är pinsamt eller inte... 
Men när jag var lite sjöng alltid min mamma sången om kookaburra som satt i ett gummiträd,
Hängde på huvudet och var disträ
Sjung kookaburra sjung 
Kookaburra sjung och håll dig ung.

Jag har aldrig riktigt förstått den. Och alltid trott att Kookaburra var en helt egen, påhittad skapelse som man kunde göra till vem man ville. En person, ett djur.
Och träd av gummi fanns ju inte heller i verkligheten!

Och så går jag förbi den här båten i Brisbane, Australien.

Tydligen är det en fågel. 26 år senare fick jag svaret. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra B.

Jag satsar på 50 länder innan jag är 30. Och jag vill ha sett alla länder innan jag dör. Däremellan vill jag skapa så många nya minnen jag kan. Och här delar jag med mig av några. Länder hittills: 29 Senaste nya landet: Australien Alla besökta länder: Australien, Jamaica, Kuba, Frankrike, Tyskland, Grekland, Rumänien, Malta, Tjeckien, England, Spanien, Portugal, Marocko, Bolivia, Argentina, Paraguay, Uruguay, Brasilien, Chile, Peru, Sydkorea, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Montenegro, Italien, Israel, Kroatien.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela