En annorlunda reseblogg

Jag andas för att jag reser och skriver

Bo billigt!

Publicerad 2015-10-13 14:07:00 i Allmänt, resa,

När du reser finns det fler platser att bo på än dyra hotell.Du kan spara massor av pengar på boendet. Mitt största tips är dock att kolla om det finns recensioner på ditt boende. Tripadvisor kan vara en bra källa.
Här kommer några boendetips:
 
Couchsurfing:
Bo på någons soffa och (till exempel) laga mat i gentjänst.
 
Air bnb:
Hyr någons lägenhet.
 
Byt hem! Du bor hemma hos någon som samtidigt bor hemma hos dig.
Det finns fler seriösa sajter:
Hembyte
Semesterbostadsbyte
Intervac
 
Ett av de billigaste alternativen stavas: tält. Jag har träffat flera som har sitt lilla tält på ryggen och sover en liten bit utanför städerna, förhoppningsvis på någon laglig plats. Om du gillar natur är det här ett utmärkt alternativ.
 
Hostel är mitt vanligaste alternativ. Då kan man laga sin egen mat, men ändå få bekvämligheten att någon städar toaletten åt en. Däremot får man ju lov att dela rum oftast, men om det inte är något problem: go for it!
Jag använder sidorna:
Hostelworld
Hostels
Hostelbookers
 
Ut, res och ha kul!

Bilderna är från Kuba, där det vanligaste sättet är att hyra ett rum hos privatpersoner. Alla har inte den smakfullaste stilen kanske, men roliga minnen blir det!
 
 
 
Inlägget är inte sponsrat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra B.

Jag satsar på 50 länder innan jag är 30. Och jag vill ha sett alla länder innan jag dör. Däremellan vill jag skapa så många nya minnen jag kan. Och här delar jag med mig av några. Länder hittills: 29 Senaste nya landet: Australien Alla besökta länder: Australien, Jamaica, Kuba, Frankrike, Tyskland, Grekland, Rumänien, Malta, Tjeckien, England, Spanien, Portugal, Marocko, Bolivia, Argentina, Paraguay, Uruguay, Brasilien, Chile, Peru, Sydkorea, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Montenegro, Italien, Israel, Kroatien.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela