En annorlunda reseblogg

Jag andas för att jag reser och skriver

Hola halmeoni, toda pour pajen!

Publicerad 2015-10-06 14:20:51 i Allmänt,

Jag älskar språk och önskar att jag pratade åtminstone sju.
Tillsvidare får jag nöja mig med att kunna två flytande och ett lite halvdant.
 
Däremot kan jag säga några ord på ytterligare tolv språk.
 
För det är så viktigt när du reser.
 
Att kunna säg åtminstone hej och tack på det lokala språket kräver inte stor insats från din sida.
Men det kan ge så mycket tillbaka.
 
Det visar att du bryr dig mer än om dyra hotellrum, ledsna djurparker och vita sandstränder.
Det gör dig till en resenär istället för en turist.
 
Vi på bilden har nio olika modersmål. Helt enkelt fantastiskt!
 
Ps. Rubriken innehåller spanska, koreanska, hebreiska, franska och svenska. Förstår ni den?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra B.

Jag satsar på 50 länder innan jag är 30. Och jag vill ha sett alla länder innan jag dör. Däremellan vill jag skapa så många nya minnen jag kan. Och här delar jag med mig av några. Länder hittills: 29 Senaste nya landet: Australien Alla besökta länder: Australien, Jamaica, Kuba, Frankrike, Tyskland, Grekland, Rumänien, Malta, Tjeckien, England, Spanien, Portugal, Marocko, Bolivia, Argentina, Paraguay, Uruguay, Brasilien, Chile, Peru, Sydkorea, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Montenegro, Italien, Israel, Kroatien.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela