En annorlunda reseblogg

Jag andas för att jag reser och skriver

Jag har betalat några hundra för att få ont i rumpan

Publicerad 2015-09-26 12:50:00 i Allmänt, resa,

Jag har betalat rätt så mycket pengar för att få rejält ont i rumpan.
Vi pratar inte bara så ont som när man inte har cyklat på ett tag och sen cyklar en mil. Vi pratar skavsår, så att det gör ont att ha på sig ett par jeans. Ja, plus den där cykelturen på åtminsone 100 mil.
 
Jag gjorde det helt frivilligt.
 
Men jag fick ju såklart någoting tillbaka. En kameltur i Sahara. Om jag bara hade kunnat njuta av den. För det kändes lite som att halva rumpan gnagdes av på den där sadeln.
 
Jag försökte sitta på olika vis. Fötterna upp. Fötterna ned. En fot upp. Skräddarställning. Halvliggandes framåt. Och samtidigt se glad ut när kamelförarna snäppte av kort efter kort.
 
Jag tror att den delen lyckades rätt bra ändå.
 
Fast vem är jag att luras. Den här bilden är tagen på vägen tillbaka när jag hade fått en ny kamel, med ny sadel och då gick det nästan utmärkt att le på bilderna.
 
Med betoning på nästan.
Marocko, Sahara.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra B.

Jag satsar på 50 länder innan jag är 30. Och jag vill ha sett alla länder innan jag dör. Däremellan vill jag skapa så många nya minnen jag kan. Och här delar jag med mig av några. Länder hittills: 29 Senaste nya landet: Australien Alla besökta länder: Australien, Jamaica, Kuba, Frankrike, Tyskland, Grekland, Rumänien, Malta, Tjeckien, England, Spanien, Portugal, Marocko, Bolivia, Argentina, Paraguay, Uruguay, Brasilien, Chile, Peru, Sydkorea, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Montenegro, Italien, Israel, Kroatien.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela