En annorlunda reseblogg

Jag andas för att jag reser och skriver

Den sämsta raggningsrepliken i frankrikes historia

Publicerad 2015-09-04 14:12:00 i Allmänt, resa,

Jag, en annan svenska, en kanadensiska och en danska sitter vid en båt vid Seine. Båten är ombyggd till bar och serverar dåliga mojitos vita i plastglas.
 
Men vi har en bra stämning ändå. Vi är ju ändå unga och i Paris.
 
Då kommer en man fram till oss. "Are you a girl band? Im a producer"
Han flirtar uppenbarligen och vi skrattar eftersom ingen av oss kan sjunga. Men han sätter sig ner ändå och börjar visa bilder på sin son i telefonen.
Det börjar bli irriterande. Vi vill inte ha honom där.
Tillslut uppfattar han det också och när han reser sig och börjar gå bort från vårt bord vänder han sig om och säger till min danska vän:
"You´re like a coconut and I wanna drink your milk"
 
Jo, han sa faktiskt det.
Inte ens jag har sådan fantasi att jag skulle kunna komma upp med något så sliskigt.
 
Vi börjar asgarva. Då blir han arg och frågar vad som är roligt. Han var uppenbarligen allvarlig med den meningen.
 
Det här var åtta år sedan men jag kommer aldrig att glömma ögonblicket när han uttalade den sämsta raggningsrepliken i frankrikes historia.
 
Kärlekslåsen i Paris som klipptes bort tidigare i år.

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2015-09-05 01:17:39

HAHA, alltså "VA?!" var det som dök upp i huvudet, dör av skratt!

Svar: Jag skrattar fortfarande när jag tänker på det SJU! år senare :)
Sandra B.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra B.

Jag satsar på 50 länder innan jag är 30. Och jag vill ha sett alla länder innan jag dör. Däremellan vill jag skapa så många nya minnen jag kan. Och här delar jag med mig av några. Länder hittills: 29 Senaste nya landet: Australien Alla besökta länder: Australien, Jamaica, Kuba, Frankrike, Tyskland, Grekland, Rumänien, Malta, Tjeckien, England, Spanien, Portugal, Marocko, Bolivia, Argentina, Paraguay, Uruguay, Brasilien, Chile, Peru, Sydkorea, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Montenegro, Italien, Israel, Kroatien.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela