En annorlunda reseblogg

Jag andas för att jag reser och skriver

Backpackerfamiljen

Publicerad 2015-09-17 11:36:00 i Allmänt, resa, skriva,

Det kan låta som en klyscha men man får faktiskt en liten familj till varje ställe man kommer till. I de flesta fall.
 
En backpackerfamilj.
 
De blir som ett substitut för din familj hemma. Men oftast ett riktigt bra sådant.
Ibland finns de där för några dagar, ibland följs ni åt på resan i veckor.
 
Jag tror det fungerar så för att i en grupp finns det alltid personer som är typiskt "mammiga", typiska "lillasystern", "typiska "clownen" osv. I en grupp tar alla den "rollen" de är bekväma med. Och hamnar man i en grupp där man får ta en bekväm roll så blir man också trygg.
Vi är ju ändå flockdjur.
 
 
Jag har firat jul med en backpackerfamilj
Jag har firat nyår med en backpackerfamilj.
Jag har firat födelsedagar med en backpackerfamilj.
Jag har fått ta hand om brustna hjärtan hos en backpackerfamiljemedlem.
En backpackerfamiljemedlem har fått följa mig till sjukhus.
 
Så vad jag vill säga med det här inlägget är återigen att du kommer inte vara ensam på din resa.
Det finns en backpackerfamilj som väntar på dig därute!
 
Min nyårsfamilj nyåret 2013-2014

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra B.

Jag satsar på 50 länder innan jag är 30. Och jag vill ha sett alla länder innan jag dör. Däremellan vill jag skapa så många nya minnen jag kan. Och här delar jag med mig av några. Länder hittills: 29 Senaste nya landet: Australien Alla besökta länder: Australien, Jamaica, Kuba, Frankrike, Tyskland, Grekland, Rumänien, Malta, Tjeckien, England, Spanien, Portugal, Marocko, Bolivia, Argentina, Paraguay, Uruguay, Brasilien, Chile, Peru, Sydkorea, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Montenegro, Italien, Israel, Kroatien.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela