En annorlunda reseblogg

Jag andas för att jag reser och skriver

Tid

Publicerad 2015-12-02 03:05:40 i Allmänt, resa, skriva,

Det enda du behöver för att resa är tid.

Tid gör att du kan jobba i andra länder för att ta dig framåt.
Tid gör att du kan ta cykeln genom ett land istället för dyra transportmedel.
Du har tid att lifta. 


Du har tid att få kontakt med människor som kan hjälpa dig med skjuts, med ett mål mat. Kanske en soffa för natten.

Att resa är inte att betala dyra biljetter till Eiffeltornet. Att resa kan vara att äta en 50cents baguette under det i stället.
Det är inte att punga ut med tusentals kronor för att se paraden på karnevalen i Rio. Det kan lika mycket vara att dricka 8kronorsöl på gatfesterna.

Så egentligen. Det enda du behöver är tid. Och vad består våra liv av, egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra B.

Jag satsar på 50 länder innan jag är 30. Och jag vill ha sett alla länder innan jag dör. Däremellan vill jag skapa så många nya minnen jag kan. Och här delar jag med mig av några. Länder hittills: 29 Senaste nya landet: Australien Alla besökta länder: Australien, Jamaica, Kuba, Frankrike, Tyskland, Grekland, Rumänien, Malta, Tjeckien, England, Spanien, Portugal, Marocko, Bolivia, Argentina, Paraguay, Uruguay, Brasilien, Chile, Peru, Sydkorea, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Montenegro, Italien, Israel, Kroatien.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela