En annorlunda reseblogg

Jag andas för att jag reser och skriver

Diskriminerad

Publicerad 2015-10-29 07:42:05 i Allmänt, resa,

Jag är förvånad, ledsen, arg. Frustrerad! Jag trodde inte jag skulle känna så här i Australien. Att det här landet skulle ha kommit längre.

Jag söker jobb.

Ibland frågar de direkt om jag har tillstånd att servera alkohol. Andra gånger frågar de om jag har serverat förut. De säger att de har fyllt alla serveringsplatser. Att de bara behöver folk i köket, tyvärr.

Och då.

Då säger jag att det är ju inte servera jag kan, utan att jag jobbat som kock i flera år.
Deras miner.
Som om de aldrig sett en tjej jobba i kök förut.
Och det kanske de inte har. Men ändå. 
De ser tveksamma ut. Säger att jag kan väl lämna cv då. Men hmm, de ska prata med köksmästaren.

Och köksmästarna verkar aldrig anställa människor utan penis.

Men det är vackert här i alla fall.


Kommentarer

Postat av: FREEDOMtravel

Publicerad 2015-11-09 19:58:22

Fy vad trist! Hoppas att de känner sig dumma efteråt...!

Svar: Kanske om tio år...
Sandra B.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra B.

Jag satsar på 50 länder innan jag är 30. Och jag vill ha sett alla länder innan jag dör. Däremellan vill jag skapa så många nya minnen jag kan. Och här delar jag med mig av några. Länder hittills: 29 Senaste nya landet: Australien Alla besökta länder: Australien, Jamaica, Kuba, Frankrike, Tyskland, Grekland, Rumänien, Malta, Tjeckien, England, Spanien, Portugal, Marocko, Bolivia, Argentina, Paraguay, Uruguay, Brasilien, Chile, Peru, Sydkorea, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Montenegro, Italien, Israel, Kroatien.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela