En annorlunda reseblogg

Jag andas för att jag reser och skriver

Jobba dig runt världen

Publicerad 2015-11-23 06:49:04 i Allmänt, resa,

Jag vill tipsa, helt osponsrat, om en hemsida: workaway.info. 

Där kan du hitta familjer som behöver Au pair, farmer som vill att du ska komma och gulla med deras djur och andra intressanta ställen att volontära på. I hela världen.

I utbyte mot att du jobbar 25h/v får du mat och husrum.


Det kan vara ett bra sätt att upptäcka världen på låg budget eftersom du även har lediga dagar att utforska omgivningen på.


Vissa vill att du stannar i månader, andra  räcker det med någon vecka.
Precis som woof kostar det några kronor att vara medlem. Runt 250 för två år. 
Men det kan vara så värt det!

Och om en vecka ska jag iväg på en "workaway". Till ett yoga retreat här i Australien och är omåttligt pepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra B.

Jag satsar på 50 länder innan jag är 30. Och jag vill ha sett alla länder innan jag dör. Däremellan vill jag skapa så många nya minnen jag kan. Och här delar jag med mig av några. Länder hittills: 29 Senaste nya landet: Australien Alla besökta länder: Australien, Jamaica, Kuba, Frankrike, Tyskland, Grekland, Rumänien, Malta, Tjeckien, England, Spanien, Portugal, Marocko, Bolivia, Argentina, Paraguay, Uruguay, Brasilien, Chile, Peru, Sydkorea, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Montenegro, Italien, Israel, Kroatien.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela