En annorlunda reseblogg

Jag andas för att jag reser och skriver

Jag ber om ursäkt alla tjejer

Publicerad 2015-11-20 23:57:35 i Allmänt, resa, skriva,

"Varje gång jag går in till en restaurang och säger att jag vill jobba i köket kollar de på mig som om jag vore galen."

En halv sekunds tystnad.

"För att du är tjej." säger Nya Zeeländaren konstaterande.

Så fick jag det bekräftat. Och det gör mig så himla ledsen. Jag beundrar alla kvinnliga kockar som tog den här striden i Sverige för 10-20 år sedan.

För jag orkar inte. 

Jag orkar inte strida här själv, i ett annat land, utan ens mina närmsta kompisar som kan peppa mig. 

Jag ber om ursäkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra B.

Jag satsar på 50 länder innan jag är 30. Och jag vill ha sett alla länder innan jag dör. Däremellan vill jag skapa så många nya minnen jag kan. Och här delar jag med mig av några. Länder hittills: 29 Senaste nya landet: Australien Alla besökta länder: Australien, Jamaica, Kuba, Frankrike, Tyskland, Grekland, Rumänien, Malta, Tjeckien, England, Spanien, Portugal, Marocko, Bolivia, Argentina, Paraguay, Uruguay, Brasilien, Chile, Peru, Sydkorea, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Montenegro, Italien, Israel, Kroatien.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela