En annorlunda reseblogg

Jag andas för att jag reser och skriver

"We can even make a baby girl"

Publicerad 2015-08-18 18:34:01 i Allmänt, resa,

Jag är i Jamaica, på väg till mataffären. Jag möter en kille mellan 20-30 år som tvärt vänder sig om och börjar gå bredvid mig:
 
Jamaicanen - Hi! I really like you.
Jag - No, you dont. You just met me.
Jamaicanen - But I can see in your eyes that I really like you.
Jag - I bet you tell that to every white girl.
... fem minuter senare
Jag - Ive told you im not interested
Jamaicanen - We can make a beautiful baby boy, a beautiful baby boy.
Jag - NO, IM NOT INTERESTED. PLEASE PLEAVE ME ALONE
Jamaicanen - But... But... We can even make a baby GIRL!
 
Hej jämställdheten!
 
 
Jag mötte upp min mor i Jamaica. Här är vi i Black River.
 
 

Kommentarer

Postat av: Liene Svärd

Publicerad 2015-08-19 08:34:47

haha
kulturerna är ju så olika i hela världen :)

Svar: Ja, jag har bara skrattat åt det här, även fast det är lite sorgligt :)
Sandra B.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra B.

Jag satsar på 50 länder innan jag är 30. Och jag vill ha sett alla länder innan jag dör. Däremellan vill jag skapa så många nya minnen jag kan. Och här delar jag med mig av några. Länder hittills: 29 Senaste nya landet: Australien Alla besökta länder: Australien, Jamaica, Kuba, Frankrike, Tyskland, Grekland, Rumänien, Malta, Tjeckien, England, Spanien, Portugal, Marocko, Bolivia, Argentina, Paraguay, Uruguay, Brasilien, Chile, Peru, Sydkorea, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Montenegro, Italien, Israel, Kroatien.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela