En annorlunda reseblogg

Jag andas för att jag reser och skriver

Förstå varann

Publicerad 2015-08-15 20:38:03 i Allmänt,

Jag har släktingar som älskar vårt "hemma". Det jag gör också, ibland. Men Jag har valt världen framför hemmabyn de senaste åren. Många förstår mig inte. Jag förstår inte dem. Men till skillnad mot dem respekterar jag deras beslut. Jag frågar hur djuren har det, hur banken ser ut efter ombyggnation, hur deras jobb går.
De frågar mig inte hur Havanna ser ut när jag kommer hem från min senaste resa. De frågar mig inte om maten var god på andra sidan jorden.
De är inte intresserade. Jag fattar.
Men jag är inte intresserad av bankens nya fasadfärg. Jag är bara artig och jag önskar bara att ni är det tillbaka. Kanske kan ni lära något från mig om livet utanför landskapet ni tillbringar all er tid i.
 
 

Bild från Betlehem, Palestina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra B.

Jag satsar på 50 länder innan jag är 30. Och jag vill ha sett alla länder innan jag dör. Däremellan vill jag skapa så många nya minnen jag kan. Och här delar jag med mig av några. Länder hittills: 29 Senaste nya landet: Australien Alla besökta länder: Australien, Jamaica, Kuba, Frankrike, Tyskland, Grekland, Rumänien, Malta, Tjeckien, England, Spanien, Portugal, Marocko, Bolivia, Argentina, Paraguay, Uruguay, Brasilien, Chile, Peru, Sydkorea, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Montenegro, Italien, Israel, Kroatien.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela